Athena

 
 
 
 


 
Ja Athena är alltså vårat nyaste tillskott och hon är ett 5 årigt sto med väldigt mycket vilja. Hon är brun färgväxlare och är efter hrafnfaxi från vestra-Geldingaholti
 
 
Att vi köpte henne var en ren slump faktiskt , vi skulle lämna av Àrdis hos Sigfus Sigfusson och sen när vi satt och prata med honom kom vi in på att vi börjat kolla lite på olika hästar och då kom vi in på Athena. Sen sluta det med att mamma provred och en vecka senare stod hon i våran hage. Hon är väldigt social och gosig. Hon har fina gångarter men hon är otroligt het. Hon stressar upp sig men när man väl lugnat ner henne går hon verkligen jättefint. Hon är en häst man måste jobba med hela tiden , en fel rörelse så känner hon av det. Problemet vi har är just att få henne lösgjord , det tar verkligen grymt lång tid och har man lyckas och sen gör fel så kan det vända om igen. Men efer vilan har hon haf så himla mycket energi! vilket inte är så konstigt då hon är rena kraftpaketet med mycket power, så hon behöver nog bara komma igång ordentligt igen så kommer det bli lättare:) hon är jätte härlig att rida när hon väl är avslappnad och när hon är på sitt bra humör är hon helt underbar. Men hon är inte lättriden precis men vi börjar komma varandra mer och mer nära :) för tillfället rider jag Athena på ridbanan och mamma rider henne ut . men mamma har sagt att hon går jätte fint ute oxå :) 
 
 
 
sen att hon inte gillar att bli lastad och ställer sig på bakbenen är en Annan sak .... Men hon har inte blivit lastad så mycket och då vi skulle lasta var det första gången hon ble lastad när det var mörkt , vi försökte allt , gå in direkt , dra in , muta med hö, vinscha .... Det var då hon vägra och blev 3 m hög typ , men efter 3 timmar lyckas vi få in henne genom att lyfta en hov åt gången och mycket morötter;) så lite lastövning lär det bli...;) Sen ska jag börja ta lektioner för Therese Tengelsen som jag hade som ridlärare på ridlägret :) Jag tror att när vi väl lärt känna varandra och börjat rida för instruktörer och att jag blir en bättre ryttare tror jag att vi skulle kunna komma ganska långt! Men man vet aldrig , 2013 kommer bli ett så grymt spännande år för oss!:D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0