Gandur

Eftersom jag nyss startat upp bloggen och för att det ska bli enklare flr både mig och er kommer jag att skriva en beskrivning om mina små hästar , hur de är gångarts mässigt , personligheter och så vidare :) har redan skrivit om Àrdis men tänkte ta Gandur den här gången!:)
 
Hrafn Gandur från Singö är hans fullständiga namn men jag har en del smeknamn på Lill prinsen ;) Gandur och Gandurpojken används mest hehehehe ..
 
vi köpte honom 2010 ( inte helt säker , som vanligt då...) och han är en häst som man måste lägga ner mycket tid och kärlek på för  kunna förstå hur underbar han är.
jag tyckte han var skit tråkig och opersonlig , ingen karaktär osv. hahaha stackars liten helt utdömd. Men som sagt när man lär känna honom är han hur underbar som helst. Han gillar inte att gosa utan vill helst äta och gå undan men sen blir han ofta svartsjuk när han inte får all uppmärksamhet ... Haha sötisen! Men fick då motvilligt i början ta med honom på ridlägret och det var bland det bästa som hänt mig faktiskt.  Det var där jag körde känna min finaste prins.  Men kommer ta ett inlägg om ridlägret sen så ni får alla smaskiga detaljer ;) 
 
Gandur har jätte fin tölt , ni skulle sätt när vi fick hit han , men mamma red honom mest i skogen och racea typ och sen efter branden fick de ju stå en hel sommar och sen efter det är han väldigt framtung vilket resulterar PASSTAKT , HATAR PASSTAKT, men så envis som jag är har vi kört mycket galopp (lösgörande) och trav , och mycket volter , serpentiner mm men även gått på lösa tyglar ute. Och det har gett resultat!! Han är  inte lika tung längre och jag får till ren tölt i ökat tempo! Haha så stolt ! Så vi ska fortsätta jobba på! Vi vet att du har den!Tanken var faktiskt att vi skulle tävla redan i höstast men just då var han extremt passtaktig så det gick inte . Men han är tävlad förut av sin gamla ägare så nog kan han alltid ! Hans trav är ganska fin så länge man inte går in på en volt..men något som han har en super bra höger galopp! , förut sprang han in i galoppen men nu tar vi galoppen från skritt , vilken är grymt skönt ! Eller ja 8/10 blir det galopp och de andra 2 pass, hehe, vänster galoppen därimot... Väldigt springig och 4 taktig, kan bli korsgalopp , grisepass, pass och lite allt möjligt i vänster varv men det blir bättre :) han gillar inte att gosa men är lydig och väldigt smart! Han kan tex hälsa med benet! *stolt* blev Dock trött efter ett tag då han tigggde så har inte kört på ett tag, men endå, ganska coolt , sist men inte minst är vattenslangen jätte farlig men bada går bra, det är kul att hoppa oxå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0