Lite om Àrdis

Àrdis är som sagt våran egna uppfödning :) hon är ett väldigt litet fuxsto med bläs. Pappan är Omi från Stav :)Hon är riktigt social och gillar att gosa och vill alltid följa med ut ut hagen ,Haha sötan !


Hon lyssnar väldigt bra när man longerar henne. Och är till 95 % alltid lugn ;)

De gångarter vi sätt och ridit har hon riktigt fin trav och bra övertramp. Hon har väldigt bakbens aktion och höga benlyft. I tölten , vill hon verkligen men hon har inte riktigt koll på bakbenen och så behöver hon musklas mer , men den tölt vi fått fram är underbar. Har inte kört så mycket galopp men den är oxå bra , men som sagt hon behöver bygga muskler.

Första gången jag red henne fick vi kontakt. Det var som att vi hörde ihop , jag har som tidigare nämnt att jag aldrig känt en sådant band med en häst på första ridturen. Allt kändes bara rätt. Och ju mer jag ridit henne ju starkare blir bandet mellan oss. Det är en obeskrivlig känsla. Det kanske är för att jag har känt henne sen hon bara för en liten plutt. Jag vet inte riktigt men jag tror att vi tillsammans skulle bli ett väldigt bra team och känslan att sitta på sin egna uppfödda häst och känna ett så starkt band är OTROLIGT

 

Hon ser riktigt lovande ut och jag tror hon kommer bli en riktigt bra ridhäst. Hon har inte Lika mycket power som Athena men framåtbjudning har hon allt! Tror nog att när hon blir äldre kommer testa oss hitta på lite knas men hon är grymt snäll!  Hon älskar att gosa och följer efter en som en skugga och ger sig aldrig , hahah lilla bästa älsklingen! Och för att vara så ung är hon så himla duktig och mogen helt sjukt!


Så jag tror verkligen att min lilla prinsessa kommer att bli en riktig liten pärla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0