Pissväder

Imorgon är de ju nyår och jag har ju nu inte hållt på så länge med den här bloggen men tänkte skriva en sammanfattning om 2012 , för det här året har jag ändrats mycket speciellt i ridningen. Jag ska fira nyår i Kumla med några vänner så tänkte göra det inlägget plus något mer tidinställt :) 
 
Måste slinka in med att vädret här suger. Det är slaskigt ,äckligt och halkigt. Skulle kunna rida på ridbanan men man har ju inte världens lust direkt.....Det är nu man önskar sig ett ridhus... Som jag svarade på en kommentar för länge sen , Antingen ska det vara massa snö eller ingen, punkt slut. Men vädret verkar ha svårt at bestämma sig om det ska vara -15 eller +2 och tydligen efter nyår ska det komma ny snö och bli kallt igen , visst det är ju mycket bätre än det här pissvädret men skit jobbigt att det går fram och tillbaka hela tiden.... speciellt då vi inte har skor på våra hästar  eftersom de har varit så mycket snö men och känns onödigt att ta på dom skor när de endå ska komma massa snö och bli kallt igen.... men bara at bita ihop och låta moder jord göra sitt.
 
Tänkte ta och skriva om ridlägret sen , den kommer nog att bli i 2 delar hehe.... 
 
hejdå!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0