Ridlägret del 1

Eh vet inte rikigt hur jag ska börja men vi kör på hel enkelt!
 
Tanken från början var att jag skulle ta med Hugge på ridlägret men en vecka innan bestämde vi att de ine gick pga av att hans eksem var riktigt illa så det hade bara varit jobbigt och taskigt att ta med honom. Jag blev ledsen men jag hade längtat på att få åka på det här hela året så klart jag skulle åka. Så en vecka innan ridlägret red jag Gandur 2 gånger innan vi lasta in honom i transporten och gav oss iväg. Det kändes väl okej endå. När jag väl kom ditt ösregna det för de första (bra start hehe..) och jag märkte hur nära alla var med sina hästar och jag var väldigt osäker och önskade att Hugge var där. Men jag fixade ordning och kände för första gången att det bara var jag som hade ansvaret för en häst, mamma brukar ju alltid hjälpa mig med saker annars men jag gillade tanken att få ta ansvar. Eftersom jag inte kände Gandur speciellt bra och på den tiden var ganska osäker var jag faktiskt lite rädd och nervös när vi skulle ha första lektionen. Regnet öste ner men det var något med ridhuset så det var bara att ta på sig bra kläder och ge sig ut till ridbanan. Men när jag märkte att alla var så självsäkra och Tess (ridläraren) sa åt oss vad vi skulle göra så släppte det och vi körde på. 
 
Gandur är/var ganska svår at få i trav om man inte vet hur man gör så hade lite svårt med traven men sen lisat jag ut hur jag skulle göra och det blev bättre. På första ridpasset började jag faktiskt tycka att Gandur inte var så tråkig endå. Sen var det lunch och vi presenterade oss inför de andra ,, namn , vilken häst man hade med osv. och det var många som blev väldig förvånade när jag sa att jag endast ridit Gandur 2 gånger (plus första lektionen). 
 
Dagen därpå var lik så skitväder men vi körde på på ridbanan och de släppte bara mer och mer för mig och Gandur och jag tycke det var jättekul. Vi red , lärde känna de andra och hade det mys med hästarna. Dagen därpå var de fint väder , solen sken och de var jättevarmt , vi badade , hade teori och red och nu hade man lärt känna de andra tjejerna och vi hade så grymt roligt ihop och sen på kvällen hade de äldre tjejerna gjort en spökvandring till oss och det var helt klart den bästa jag har gått i mitt liv , SÅ JÄVLA GRYM! vi var redan lite skrajja då vi kollat på skräckfilm innan och de hade sedan med en grej från filmen , så himla läskigt och framför allt roligt var det! faktiskt är de bland det roligaste jag gjort. och på kvällarna satt vi alltid och berättade spökhistorier ;) men innan på dagen tror jag att de var då vi red ut..
 
Det är här allt vände, det som förändra en stor del av mig och min ridning men det tänker jag skriva om i del 2 :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0