ridlägret del 2

Då till ute ritten som var på dagen. De var underbart väder och allt var så obeskrivligt vackert, forsen har ju fantastiska ridvägar. Tyvärr önskar jag att jag kunde ha uppskatta skönheten mer men var ganksa upptagen med att försöka få min häst att inte explodera. Det var första gången jag red ut på Gandur och det var med 10 pers till och Nu vet jag att ska man rida Gandur ut så rider man själv eller med ett sällskap. Men i allafall lyssna han inte för 5 öre och va på tårna hela tiden. Sen började vi öka och man hängde ju bara med eftersom man inte hade speciellt mycket att säga till om ... eftersom ens häst är uppe i det blå. sen började vi galoppera och jag försökte bara hålla mig kvar sen kom ett träd och vi hoppa över det , då tappa jag min stigbygel (hade längt dem på ett ridpass innan)och hamnar i obalans och han far iväg mer sen kommer ett till träd som vi hoppar över och då tappa jag andra stigbygeln, Jag var livrädd , trodde verkligen att jag skulle ramla av men med nöd och näppe lyckas jag hålla mig kvar. Jag var så skakis och rädd och Gandur var ganska skakis han med så det sluta med att jag var tvungen att byta häst med Tess. Oh vad jag var ledsen och skamsen ville bara försvinna ner i jorden typ.... så jag var typ på asdåligt humör när vi var på en så underbar plats med perfekt badställe för hästen och jag hade sätt fram imot det så mycket men då gick jag bara i en bit och gud så jag ångrar mig nu! Men jag kommer få flerr chanser att bada:) när vi skulle hem fick vi vada fram i vattnet och det var jättekul!  Efteråt kände jag att det som hände faktiskt hade varit bra för mig och sen skratta jag bara åt det och jag kände en stor lättnad så jag gick och gav Gandur en stor kram. Och nu kändes det at vi hade kommit varandra väldigt nära och allt rulla på bra. Tror det var den dagen vi hade lektion på ovalbanan. Och jag kände på Gandur att det var här vi hörde hemma. Gandur som är lite seg på banan och het ute var helt perfekt på banan. Det var en så magisk känsla. Han gick så bra då , galoppen släppte och vi bara körde på , helt fantastisk.
 
vi hade även ett fyspass på hästarna som blev longerade och det var bland det jobbigaste och roligaste jag gjort. haha ont i magen hade vi iallfalldagen efter!
 
Vi hade en dag en trail träning och tävling en dag och det var super kul och det gick bra i det mesta , och innan själva tävlingen fick vi öva och då galoppera han so fint runt i ovalen men just när vi skulle gör galopp en långsida på tid drar han iväg i pass och när vi passerat mållinjen börjar han att galoppera.... tror ni jag blev lite trött eller... hahaha sämst. och på flaggloppet missa jag en flagga. men annars gick det bra , vi fick tex en 7 på grenen där man skulle flytta på en pilatesboll. Man fick flytta den hur man ville på ett så snygg/roligt sätt och Gandur ägde! haha han sparka på den och typ jaga den , askul! alla skratta
åt oss ... ;)
 
Sen skulle vi ha galopprace och jag var först jätte nervös men sen kom tävlingsmänniskan in och jag bestämde mig att nu jävlar ska vi springa och det gjorde vi men jag hade forfarande kontroll och det var då all rädsla för att det går fort , att jag ska skada mig eller sånt försvann. Det var ju askuuuul. Nu finns det inget bättre att ta en liten racingtur , hehe. 
 
Vi hade även nen hopplektion och jag har typ aldrig hoppa för jag hade alltid varit för rädd men sen när vi skulle få hoppa själva på banan och all kolla tänkte jag att vafan nu kör vi och vi hoppa på i full fart. skitkul!
 
Sen hade vi som sagt tävling sisat dagen och det gick som sag bra för att vara första gången och det var då jag kände att jag bara måste börja tävla. vi placerde oss visserligen bara 7 av 10 personer men jag var endå nöjd , och jag lät oss mest bara gå på , jobbade ine honom någonting typ.... så om jag hde samlat ihop honom hade det gått bättre:)
 
hade även kasta sövel och plankan tävling och av alla som var där på alla ridläger vann jag ett 3 pris på stövelkastning, och fick 500 kr presentkort på bästa forsen!:D
 
Men de jag kan säga är att Ridlägret på forsen var bland det bästa jag gjort, jag lärde känna nya kompisar, lärt mig grymt mycket, haft så extremt roligt och så lärde jag mig att inte vara rädd längre och jag fick lära känna världens bästa kille. Så tack all som gjorde ridlägret till en underbar upplevelse!!
 
bästa gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0