Ryggskada

Jag har en ryggskada som påverkar i princip allt jag gör och osv när jag skulle slå in ett paket hugg det till och , det är antagligen ryggskott, några små muskler mellan några kotor har jag antagligen sträckt så kan för tillfället inte röra mig . Har fått värktablett och voltaten T salva så har med hjälp iaf kunnat gått på toa. , jag som hade tänkt rida hela jullovet! Lär jag inte kunna göra nu... Oh DÖÖÖÖÖ RYGGJÄVEL . Tänkte visa er ett inlägg som jag skrev på min förra blogg.

Jo jag har sen 2011 haft en rygg skada , massa låsningar i ryggen och överansträngd muskel mm som tillslut blev så illa att jag inte kunde sova , sitta , gå eller någonting utan att ha ont konstant , jag har varit i kontakt med sjukgymnaster , naprapater, sjuksyster mfl och det blev bra ett tag när en naprapat knäckte rätt mig , men sen spelade jag innebandy igen och vips så kom det långsamt tillbaka , och det går långsamt ju mer jag tränar att jag får mer ont , och nu har jag kommit till den punkten igen att jag inte kan sova , gå , åka bil , springa , jag kan till och med inte gå på toa utan att få ont och för att inte tala om lektionerna i skolan på stenhårda stolar , jg kan inte sitta i ett visst läge mer en någon minut innan jag måste byta position, jag har tyvärr ärvt min pappas dåliga rygg då han har samma problem , enda skillnaden är att han fick det senare i livet medans jag bara är 15 och vi vet inte vad det är för fel , vi ska nog kolla upp igen men jag har inte för stora förhoppningar , att inte kunna idrotta , göra det jag älskar mest av allt , spela innebandy och rida är rena plågan , att rida har endå gått ganska bra , kan få ont i galoppen om jag studsar upp för mycket, och pga av ryggskadan är det varflr jag har dåliga sits för jag orkar inte sita rak i ryggen för länge , och jag brukar försöka ignorera smärtan och köra endå men det finns en gräns. I torsdags när vi skulle lasta Athena vägra hon gå in i transporten , vi försökte allt verkligen , men hon vägra , stegra sig hoppa iväg osv , och när hon skulle backa en gång var jag tvungen att backa undan för att inte vara ivägen och då snubblar jag baklänges och tar imot mig med armbågen och sen ryggen , så nu mår den inte bra om jag säger så , vi fick efter 3 timmar iaf in henne , men hon har aldrig blivit lastad i mörker så kan ha varit det men nu ska vi öva .
Sen dagen efter snubblar jag över dörrtröskeln och får mer ont

Jag har lärt mig att leva med smärtan men jag blir så uppgiven och jag är så trött att inte får Veta va det är och vad jag kan göra för att det ska bli bra , vet hur min pappa har det och om jag ska ha så här ont tills jag blir gammal , vet jag inte vad , och jag kan verkligen inte sluta trä na eller Rida , så är det bara därför har jag inte orkat blogga för jag orkar bara inte med allt just nu att allt ska hända på en gång , men jag tänker inte ge upp för det är imot min natur ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0