svar

Fick en fråga Av Emelie som jag tänkte besvara:
 
"Jag tänkte börja tävla "isis" grenar.. Tävlar ju bara hoppning och dressyr annars! :) Har du tips på bra "nybörjar tävlingar" ?? :)"
 
 

Svar: Kul att du frågar!:) Är själv ny i i allt om tävlande men tänkte i allafall tipsa om några jag hört om!:)
Jag ska själv vara med i "ridhuskampen" och det jag läst om verkar den som en perfekt nybörjar tävling ( anledningen till att det blir min första tävling) och till den behöver man ingen ryttarlicens:) Odinns vintertölt verkar också lite som en nybörjar "skoj" tävling och där behöver man inte heller ha licens :) Tolt.nu brukar ha en del tävlingar , har hört att de brukar angagerar bra tävlingar som ofta riktar sig mot ungdomar och de ska ha en påsktävling i mars och även en tävling i april :) sen säger jag ju såklar hrimfaxis tävlingar även fast de kanske inte är nybörjartävlingar. Egentligen kan man åka på vilken tävling som helst där de har lätta klasser och i början kanske inte åka på en tävling som kostar extrem mycket om man int eär säker på at man vill tävla  men vill prova på , rekomenderar att gå in och kolla på SIF hemsida och gå in på tävlingspropositioner så finns det massor att välja mellan:)
 
* Ridhuskampen.se
* Odinn.se
* Tölt.nu
* Hrimfaxi.net
 
Det är inte säkert att de lagt ut iformation än så rekomderar dig att gå in Häääääär så hittar du information:) 
hoppas du har någon använding om allt babbel jag skrivit!:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0