Tävlingsmänniska/mål

Jag är en väldigt tävlingsinriktad person, det har jag alltid varit. Jag sätter ofta väldigt hög press på mig själv i både Ridningen och innebandyn (och allt annat) Sätter ofta större press på mig i innebandyn som individuell spelare och förstå mig inte fel som om jag är ett värsta ego men när jag väl är på topp är jag bra och därför blir jag oftast förbannad när det istället går skit för mig.
 
I ridningen sätter jag inte lika hög press på mig själv för att jag inte har hållt på med ridningen speciellt länge utan här vill jag jobba för att bli bättre. Jag brukar ofta sätta upp rimliga mål att förbättra istället för att satsa på ett stort och sedan kanske bli jätte besviken. Som nu när jag ska börja tävla vill jag självklart att det ska gå bra men jag rider en Unghäst och man vet aldrig vad som kan hända. Utan mitt första mål inom tävling kommer att kunna genomföra ett program , sen om det går skit dåligt struntar jag i. Men om vi säger att det kommer gå bra för oss kommer mitt långsiktiga mål för hela säsongen att vara att försöka få 5.0 i fyrgång. För jag vet att det inte är omöjligt att nå men skulle det gå åt helvete så bryr jag mig inte utan kommer då fokusera framåt till nästa år istället. Jag kan inte sätta lika hög press som i ridningen som jag gör i innebandyn för att jag är en nybörjare och handskas med ett ungsto. Och eftersom jag är nybörjare och inte är någon expert på att rida kan det ju gå hur som helst pga av mig , Athena har jättefina gångarter men det gäller att jag kan ta fram dom. Så i år kommer det mest bli att vi ska lära oss och utvecklas tillsammans och poängen kommer inte vara det viktiga utan att vi kan tillsammans hitta ett samspel i ridningen!:) 
 
Gandur är mitt mål att få bort han passtakt och börja tävla honom för jag vet att han har fin galopp, trav och skritt de är bara tölten som fattas och jag vet att han har så grymt fin tölt! När jag tävla honom på ridlägret kände jag inte honom speciellt bra och då fick vi faktiskt bra reslutat , tror jag hade 5 i allt förutom tölten (är lite osäker på skritten därimot)och hans galopp har blivit så grymt mycket bättre och på Gandur kan jag sätta upp högre mål för att han är stabil och har tävlats förut. Så jag hoppas verkligen på att jag kommer klara att få honom tölta rent.
 
Men som jag sa är jag en tävlings människa och min dröm är ju självklart att om några år få tävla SM.. ;)
 
Hur tänker ni ? är ni tävlingsinriktade? Vad är era mål för säsongen?:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0