dagens

Red Athena idag , ca 2 veckor sedan sist och var helt förberedd att hon skulle vara en pigg liten häst då hon brukar var som en bomb om hon får vila en dag. Men tror att hon aldrig har varit så lugn.
 
Vi kunde köra skritt direkt och hon sökte sig neråt och längde på halsen och allt! Hon var lite tyngre i munnen idag men hon var som sagt super lugn (för att var Athena). Traven satt super bra idag. Bra tempo och bra takt på rakt spår sen i hörnen rollar hon speciellt i höger varv. Men vi ska jobba på att köra trav på volt också så att hon blir mer stabil. Tölten gick inte så bra idag så vi  tog bara ett par varv då jag inte vill sitta och nöta och nöta när hon inte vill. Galoppen gick helt okej den med , vi börjarfå till lite mer kort galopp nu så det är bra!
 
Lasttränade också först gick hon in på ca 2 minuter och så backade vi ut men sen när vi skulle gå på andra gången tog det typ 1 timme för hon tyckte att " varför ska jag gå in där igen för?" och sket i oss men fick tillsist in henne endå, skam den som ger sig!  så från och med nu tills efter tävlingen kommer vi bara att öva på att gå in en gång sen får det vara bra. Sen efter tävlingen kommer vi börja jobba på lydnad från marken. Markarbete är så sjukt viktigt och det är något som jag slarvat och inte orkat tagit mig tid till. Men ska försöka ändra på det för det är riktigt nyttig och bra.
 
Brukar ni köra mycket markarbete?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0