Flygande pass

Jag kan faktiskt inte rida pass. Har ju såklart ridit det men inte frivilligt utan då har hästarna tagit den utan att jag bett om det. Sen har ju det inte direkt varit någon snygg eller snabb pass, förut en gång på ridlägret på galoppracet då Gandur drog iväg i flygande pass och sedan i galopp. Men annars inget.
 
Dels att jag inte vet hur man rider pass är för att min mamma inte heller kan och då är det ingen som har kunnat lära mig. Sen har jag inte varit intresserad av att rida pass förut. Vi har aldrig haft någon häst med potential till att bli en bra passhäst heller och min mamma har inte tid att tävla även om hon vill. Så Vi rider dom helt enkelt som fyrgångare. 
 
Men nu när vi har Athena och jag har fått upp världens hästintresse och ska börja tävla tänkte jag gå en kurs i hur man rider pass om något/några år. För att Athena har pass i sig har vi allt sett och hon har den potential och power som krävs. 
 
Skulle vara kul och nyttigt att veta hur man rider pass och jag skulle i framtiden när det är dags att ta fram Athenas pass börja tävla i femgång. Tycker det verkar roligt!:)
 
Hur är det med er läsare, vet ni hur man rider pass? isåfall har ni några tips? är det roligt? :)
 
alltid öppen för tips!
 
 
*bilden är tagen från uppsala universitets hemsida* Foto/bild: Freyja Imsland
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0