Träning inför tävling

Just nu hemma är det halkigt och buckligt överallt och eftersom vi inte har skor på våra hästar så går det inte att rida ,speciellt inte då Athena och Gandur är väldigt känsliga.
 
 
Men på onsdag kommer hovslagaren och då får Athena skor med brodd och snösula. Sen är tanken att jag kommer rida hemma varje dag den här veckan sen nästa vecka longera henne 2 gånger och sen rida resten. Jag kommer självklart att variera olika pass så att några kommer bli mindre lätta och några mer ansträngande. För nu har hon stått i 1 och 1/2 vecka så nu kommer vi köra stenhårt. Efter tävlingen sen kommer hon få vila 1dagen efter och så longerar jag henne dagen efter vilan och sen kör vi på Igen ! 
 
Förrsten så lasta vi idag och jag fick in henne 2 gånger på mindre än 1 timme ! Helt otroligt. Så på tisdag såklart vi prova igen och sen någon annan dag också. Så nu kanske vi hinner komma iväg till ett ridhus innan tävlingen. Superbra !så himla glad! 
Bästa Thenis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0