Asgrymma ridpass

Har inte hunnit uppdaterat då jag har varit ute i stallet hela dagen: Först måste jag bara säga att det gick SÅ HIMLA UNDERBART FANTASTISK GRYMT BRA IDAG! Herregud båda tjejerna gick fantastiskt.
 
Ardis var lite bråkig i början men gav sig sen och skritta på bra. Hon var väldigt pigg och det kändes som om hon hade en tölt dag idag så efter vi skrittat en stund började jag med tölten först på ena långsidan. och gissa vad?! hon tar tölten direkt och bara körde på , till och med i lite ökat tempo! Hahaha jag och mamma blev så himla förvånade och jag börja garva av lycka! Hon töltade väl  halva långsidan ungefär i båda varven. Är så sjukt lycklig och glad och stolt.
 
Jag börjar känna att tölten kommer mer och mer och om det fortsätter såhär är det ju typ magiskt. Hon är så himla bra min bästa lilljej! Gud så jag älskar den här hästen. Traven börjar bli mer stabil och vi kör på lite tempoväxlingar , lite vinglig i galoppen än men även där börjar det gå bättre. Plus att hon är så otroligt mjuk och fin munnen så jag börjar tro att det är något fel på henne. hahah ne men idag gick det super bra! 

 

 
 
Athena var inte lika het idag och låg inte alls på lika mycket som hon brukar. Så vi körde först tölt som gick väldigt bra tycker jag , behöver öva lite mer på den ökade tölten men det kommer. Sen körde vi galopp som också gick mycket bättre än förra gången , inte lika 4-taktigt och fort , så nu börjar det likna något! Sen tog jag en stund till att smyga ut tygeln och göra halvhalter tills hon blev avslappnad sen började vi trava. Och det gick också bra lite svårare i höger varv på volten men endå vi fick till lite riktigfin trav då hon drog sig neråt och gick i ett bra mellantempo. Så nu vet jag hur jag måste göra för att få henne lugn och avslappnad. för traven kommer så fort hon är lösgjord, 
 
Så är verkligen super nöjd med mina flickor idag! bästa små frukter!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0