Bästa Athena

Måste först säga att mina teorier stämde och att Tenis är tillbaka! 
 
longerade henne i måndags och märkte när jag red henne på tisdagen att hon gick mycket bättre och idag gick set 100 gånger bättre! Det var så här hon kändes innan vilan. Mycket mera lugn ( lugn flr att vara Athena vill säga) inte lika på och hur fin som helst i munnen. 
 
För det första kunde jag SKRITTA på fyrkantsspåret vilket i princip inte gått innan. Hon sökte sig neråt nästan direkt i skritten och då körde vi ju såklart trav direkt vilket också i princip varit omöjligt. Hon gick jätte fint och tog ut steget och var supermjuk i munnen.
 
tölten är som alltid u början lite passtaktig men så fort hon har körtlar  2 varv går hon hur fint som helst , lyfter ordentligt på benen söker sig neråt så hon får en jättefin hållning så kunde börja jobbà henne lite i formen.  Athena är en häst som väljer att gå med huvudet ganska högt upp när hon töltar men nu gick hon jättefint med huvudet med !
 
 
 
Skritten och galoppen gick också bra, men tror nog våran pärla kommer bli en liten passhäst när det väl är dags. Så idag var en så otroligt bra dag och har aldrig haft en sån här känsla me henne. UNDERBART! Bästa bästa häst!
 
sen körde jag en flumridning på Gandur också och Gud så kul det va att bara få galoppera med lösa tyglar och köra på och veta att man har stenkoll på läget och bara få chilla, det behövs ibland ! 
 
 
Så Athena behöver hållas igång ordentligt även om det bara handlar om 15 min longering. Så nu gäller det att hålla igång pluttan.
 
Så himla lycklig just nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0