bett

 Gandur rids för tillfället på ett 3-delat bombersbett med lösa ringar detsamma med ardis. Athena rids på Bombers eggbett Happy tounge med fasta ringar, Gandur rids  även också på det ibland. Dom funkar väldigt bra och går oftast jättefint på dom , mjuka i munnen osv. På ardis brukar vi även varva ibland med ett vanligt 3-delat (lösa ringar). Vi har  beställt ett nytt bett till Athena , kommer inte ihåg vad mamma beställde men det ska vi ha och varva med på henne. Och jag tycker och  tror att våra hästar i allfall gillar bombersbetten och går väldigt fint på dom !:) så tipsar er att köpa bombers bett då både jag och hästrna tycker om dom och som jag hört andra säga detsamma. Vi har även en islandstång men har endast använt det ett par gånger på Gandur och Hugge men tycker att det går mycket finare på bombersbetten så då kör vi på dom för tillfället!:) sen tror jag att det är bra att varva med olika bett ibland även om ens häst går bra på ett bett för att få lite variation.
 
vilka bett rider ni era hästar med?:)
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag rider för det mesta på bombers tvådelat lock-up eggbett, och sedan ett enkelt tredelat sweet iron med koppar rulle i mitten.
Men jag är väldigt sugen på beställa hem ett sådant 3-delat bombers som du har :)

sv: Vad kul att bo såpass nära en ovalbana, det är rätt knapert med ovalbanor här, närmast är säve 1h :/

Svar: okej , har inte provat deras lock up bett men tror även att dom är bra!:) tycker att du ska beställa hem ett , det är enkelt men väldigt bra!:)
ja det är skönt , har ej ridit där än då jag är ganska ny i allt med tävlnade och så men nu skänns det verkligen bra att ha en bana nära att åka till:)
Fanny Nordh

2013-01-07 @ 15:12:51
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se
Postat av: Emelie

Sv: ja eller hur min älskar ju att hoppa och har super bra andra gångarter också :)

Svar: precis!:)
Fanny Nordh

2013-01-07 @ 15:42:23
URL: http://emeliepalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0