dagens pass

Red mina flickor idag och jag började med minsta pluttan Ardis.
 
Lilltjejen var riktigt pigg idag, inte så konstig då hon stått ett par dagar nu så först var hon väldigt allert och började galoppera nästan direkt , men efter en stund blev hon avspänd occh lösgjord i skritten och vi fick till en ganska bra och stabil trav. Vi tölta ett par steg i båda varven mest i vänster lite mera trögt i höger men det kommer. Hon går fortfarande imot högerskänkeln men hon har blivit bättre så nu börjar det släppa där med :) och på slutet gick hon riktigt fint i skritten och vi gjorde lite serpentiner för att se till att flytta bakdelen och det gick jättebra :) 
 
 
Athena var pigg som vanligt , lite lugnare i vänster varv av någon anledning. Trodde faktiskt att hon skulle vara mera het då hon också stått ett par dagar och brukar då vara som en bomb. Men när man äntligen lyckas få henne ganska lugn och avslappnad så vänder det på ett vips. Traven måste vi öva lite mer på den gick sådär idag. Tölten gick därimot bra. Men så fort vi har kört ett tag med arbetstempo och lite mer ökat på långsidorna orkar jag till sist inte mer och då blir det lite passtaktigt men då är det bara att sakta ner och börja om igen. Galoppen i vänster varv blev en Riktig "femgångsgalopp" ne men det blir lite för springit och lite pass blandat ,i höger är det bättre så vi ska öva vidare. På slutet i avskrittningen gick hon faktiskt aslugnt eftr att ha smygit ut tygeln , blev lite förvånad faktiskt , hon brukar fortfarnde mosa på även i avskrittningen. 
 
Är i alla fall nöjd med dagens 2 pass , de skötte sig bra , imorgon kommer jag nog rida Athena om jag hinner , vet inte när träningen är men annars kanske jag hinner longera henne:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0