Grymt bra

Fick även idag hjälp av min kära granne Alexandra. Både Ardis och Athena gick jättefint idag , de var så himla fina och mjuka i munnen.
 
Ardis skötte sig jättebra idag. Väligt lugn och fin med fortfarnde mycket framåtbjudnig. Det är verkligen helt sjukt hur mjuk hon är i munnen. Det är svråt att förklara men det är verkligen som att hålla i luft fast man har tygelkontakt. Jag ska verkligen se till att hålla kvar det! För det är så sjukt skönt att kunna styra hästen nästan enbart med sätet. En grym känsla. Hon trava och skritta med väldigt bra övertramp. Blev ingen tölt idag men blev lite galopp istället. Tölten kommer jag mest låta henna ta när hon känner att hon vill och är mogen för det. Tänker inte pressa fram någon bara för att. Då kommer hon bara uppfatta det som något otäckt. Vi körde stora serpentiner för att hon ska öva på att få bättre balans och stärka sig och på slutet gick det superbra. 
 
Hon var så duktig idag lillpinglan!
 
 
 
Athena var mycket lugnare och slappnade av  mycket fortare idag. Så vi körde på övningen som jag skrivit om innan och tillsist var hon helt lösgjord. Traven gick väldigt bra idag ,lite fort stundtals men endå med bra takt. Vi kunde även idag först köra tölt och sen några steg skritt och sen trav direkt efter. Superbra, så mycket hade jag inte hoppats på men när hon väl är helt lösgjord så går hon verkligen så grymt fint. Galoppen tycker jag också börjar bli mycket bättre. Nu är vi på gång! 
Athena är en häst som inte behöver vila mycket. Hennes vila för henne är att bli longerad för om hon står en dag eller 2 är hon som en kanon och är som ett litet monster. Så kommer köra ganska hårt med henne och sedan ge henne lite småvilor då och då så att hennes muskler få slappna av låta henne och ta det lugnt.
 
Men så idag skötte sig både helt underbart galant!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0