Idag

Idag red jag som sagt Athena , det gick riktigt bra i tölten , hon ligger på en hel del och är väldigt het så det gäller att hela tiden jobba ,med förhållningar , ta och och ge , plocka  lite osv, och då går hon jättefint men så fort jag inte orkar mer märker jag att hon blir lite passtaktig. Så jobbigt är det men bara att kämpa på. Hon har ju väldiga problem med att tagga ner och bli avslappnad och jag tror hon behöver bli av med lite extra energi , så jag har tänk att de dagar jag inte kan rida ska jag försöka att iaf longera henne så hon får springa av sig lite. Vi ska även börja kolla tid för ridlektioner men gäller ju att ha tid också.... efter vilan har jag märkt att hon har blivit mer het och uppstressad så jag vet att så fort hon blir lösgjord går hon även jätefint i de andra gångarterna. och nu pga av att det är vinter blir det inte riktigt lika mycket ridning då vädret och underlaget inte alltid är på ens sida. Men är endå riktigt nöjd med dagens ridpass för vi fick till riktigt fin tölt och hon rolla knappt något i hörnen , så det var ett stort plus! :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

SV: Tack så mycket!

2013-01-12 @ 20:42:28
URL: http://ishastarnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0