Mål 2013

nu taggar jag ett år med stora förväntningar och 2013 kommer äga ! 
 
 


Här är målen för 2013!
 
Gandur 
 
* kunna trav rent på volt 
*stärkas i traven 
* få en mer 3 taktig och samlad vänstergalopp
* tölta rent 
* börja tävla 
 
Allt detta handlar om att han måste börja använda bakdelen mer och lyfta sig , när vi väll fått ordentligt med bärighet är jag nästan säker på att vi kommer lyckas få till tölten. För jag vet att han har den. Sista målet är mer en önskan men om vi skulle misslyckas blir jag inte besviken. Jag tror verkligen att vi kommer kunna lyckas :)
 
Àrdis 
 
* stärkas i trav , skritt och galopp 
* bygga muskler 
* få mer bärighet 
* att tölten ska släppa
 
Eftersom Àrdis är ung och nyinriden så kan jag inte sätta för höga mål och även om vi misslyckas så får det vara så , hon behöver tid att mogna. Men om vi lyckas och när hon blivit starkare och stabilare kommer tölten släppa. Hon har visat lite tölt så nog finns den alltid! Jag tror verkligen på min lilla sessa! :)
 
Athena
 
* få henne ordentligt lösgjord och avspänd
* kortare tempo galopp
* kortare tempo tölt utan att hon blir stressad 
*få mer bärighet och få med bakdelen mer
 
Jag känner inte Athena så bra än och kan inte därför veta riktigt vad vi behöver jobba på men vi kommer alltid att sikta på att få gångarterna starkare och bättre. Men man glömmer ibland att Athena också är ung och man vet aldrig vad som kan hända men vi hoppas såklart på det bästa! Jag tror att när vi börjat lära känna varandra mer och börjat ta lektioner så kommer det bli asbra!:) 
 
Sen kommer jag att jobba för att få en korrekt sits och jobba för att hela tiden bli bättre :) 
 
Nu kör vi 2013! 
 
 



Kommentarer
Postat av: Samanta

Är de alla tre dina? :)

Svar: Ja:) eller mamma och jag har dom tillsammans :)
Fanny Nordh

2013-01-02 @ 22:56:18
URL: http://samantas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0