nervös inför tävling

Nu börjar ju faktiskt tävlingen närma sig och en så länge är jag inte så nervös. Tycker mest att det ska bli så sjukt damp roligt men känner såklart lite pirr i magen.
 
Det känns skönt att jag ska tävla Athena i tölten först för jag vet att även om hon är som ett ånglok går hon bra i tölten. Det värsta som kan hända i tölten är att hon blir passtaktig eller blir rädd och skenar i väg eller nått. Är därimot nervös inför fyrgången. För där ingår det skritt,trav och galopp. Är hon forfarande stressad och het då kommer jag inte kunna visa någon skritt eller trav, och så måste vi se till att ta rätt galopp och lyckas hålla den utan att hon väljer att gå över i pass.
 
Jag har ju tävlat Gandur en gång på skoj men då var det inför typ 20 pers och då var det Gandur inte Athena. 2 helt olika hästar.
 
Men jag är inte alls nervös inför allt folk för jag är en väldigt uttåtriktad person som gör det mest galna saker och jag har uppträtt inför flera hundra pers och spelat innebandy inför måga också så jag är absolut inte nervös inför det.
 
Det är just fyrgången jag är nervös inför annars är jag så sjukt taggad och tycker det ska bli så himla kul!!
 
 
är ni nervösa inför tävling?:)

Kommentarer
Postat av: Alexandra Wester

Jag brukar inte vara nervös men sjukt taggad! Ser dock jätte sur innan jag ska in på banan eller visning för jag är så koncentrerad hah!!

sv: Vad kul ! Jag hoppas bara min Atli är kvar på banan för springa kan han haha:) Lycka till!

Svar: Haha ja ! Så kommer nog jag också vara !:D Ja säger detsamma , Athena kan springa hon men det bara att hålla sig kvar ;) lycka till du med!!:D
Fanny Nordh

2013-01-16 @ 20:59:58
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag blir både nervös och taggad,men försöker samtidigt inte vara allt för spänd.

Svar: Ja det låter bra , gäller att hitta balansen :)
Fanny Nordh

2013-01-20 @ 10:15:19
URL: http://svalurfravogum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0