Presentation Athena

 Här är en presentation av Athena.
 
 
Denna vackra tjej heter Athena från Ådalen är är efter Hrafnfaxi från Vestra-Geldingaholti. Athena är född 22 maj 2007 och har den ovanliga färgen som kallas konstantskimmel (färgväxlare) och grunfärgen är brun.
 
Vi köpte henne av en ren slump i oktober 2012 när vi var och lämndae Ardis på Inridning uppe hos Sigfus Sigsusson. Vi satt och pratade och så kom vi in på att vi hade börjat kollat lite smått på hästar som var till salu och då sa han att han hade ett sto till salu som vi gärna fick titta på. Vilket vi också gjorde. Vi fastnade båda för henne direkt och sen provred mamma henne och blev helt kär och en vecka senare stod hon hemma hos oss. I början red endast mamma henne då hon är väldigt speciell men sen skadade mamma handen och då fick jag börja rida henne. 
 
Hon är jätte go och snäll och är den häst som gillar att gosa mest men hon har stor auktoritet och man har respekt för henne. Hon kan vara väldigt envis och ger inte upp så lätt. I ridningen är hon helt tvärtimot sitt lugna jag på marken , hon har mycket power och är väldigt het och känslig. Men när man väl får henne avslappnad går hon hur fint som helst. Hon är en häst man måste rida hela tiden för minsta fel rörelse så blir de helt fel. Hon har på denna korta tid som jag ridit henne lärt mig väldigt mycket som har hjälpt mig i min ridning av Ardis och Gandur. 
 
Vi ska nu iår börja tävla tillsammans och det ska bli hur kul och spännande som helst just för att det kommer bli både min och hennes första tävlingsäsong! Jag tror att när vi kommer lära känna varandra mer kommer det gå superbra för oss. Så 2013 kommer bli ett händelserikt och spännande år och jag tror att vi kan lyckas med mycket. Och det här är början på en otrolig vänskap.
 
Bästa fina drottningen , du är bara bäst! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0