spänning

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit om min nervositet. Jag blir inte speciellt nervös inför andra människor. Detta kommer bli Athenas första tävling och det kommer vara fullt med folk,musik , kameror annat ljud och stoj och massvis med andra hästar plus att tävlingen är i ett ridhus. Athena har aldrig varit i ett ridhus förut. Jag vet hur spänd och het hon kan vara så det jag är nervös inför är om hon skulle få något dampryck och kuta iväg , bocka ,slänga sig ,stegra sig osv. Hon är kapabel till det. Sen hoppas jag och tror inte att det blir så men jag har som sagt ingen aning. vem vet hon kanske är rena ängeln? 
 
 
Jag har aldrig tävlat förut och jag är inget aning om hur hon kommer reagera. Så målet med tävlingen kommer att vara att vi tar oss igenom grenarna. Om hon skulle gå i grisepass, ta helt fel gångart i fyrgången osv kommer jag fortfarnde vara nöjd. Kanske låter konstigt men jag har inga krav alls på henne. Det jag vill lyckas med är att hon inte får spel och tar sig egenom några varv i ridhuset. Klarar vi det då kommer jag att kunna fortsätta tävla. Om inte så kanske vi måste vänta ett tag tills hon är redo. 
 
Sen ska vi försöka komma iväg till ett ridhus innan tävlingen men då måste vi ju först få in henne i transporten...;) men vi har fokus på last träning , igår körde vi och kom väl halvägs och mamma håller på just nu med henne sen ska vi även köra imorgon. Men nu är det inte lång kvar alltså! taggad till tusen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Frågestund/this or that på bloggen, var med och ställ dina frågor!

2013-01-23 @ 19:50:09
URL: http://kraftfranisland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0