Presentation Gandur

Hrafn-Gandur från Singö även mest kallad Gandur är en Svart vallack efter Flipi från Österåker. Han är född 1999 och är alltså 13 år. Han är även pappa till ett par fölisar:)
 
Han är en kille som inte gillar att gosa så mycket utan vaktar flocken och ser till att allt är i sin ordning. Han är en häst som man måste ge mycket tid för att han ska släppa in en och när han väl gör det är han supermysig. Hatar att bli duschad och om han får bestämma är en tur i skogen det bästa som finns. Ridbanan är inte det roligaste men därimot ovalbanan. Gillar att hoppa lite mindre hinder och är en ganska allround häst. Han har blivit tävlad av förra ägarna lite grann. 
 
Vi köpte honom 2010 och först var det endast mamma som red honom för jag tycke han var så osocial och tråkig så jag höll mig till Hugge. Men 2012 då jag skulle på ridläger på Forsen kunde jag inte ta med hugge påg av hans eksem och då var jag  i princip tvungen att ta med Gandur. Jag var inte överlycklig direkt så jag red honom 2 gånger innan lägret och åkte upp med en häst som jag inte kände för 5 öre. Men att ta med Gandur till lägret var det bästa jag gjort. Jag började lära känna honom och sen hände en incident i uteritten då han drog iväg med mig och jag var nära på att ramla av som förändrade hela mitt tänk i ridningen. Läs mer om ridlägret häääär och hääär
 
Jag var innan det ganska rädd och försiktigt av mig men efter det när vi var hemma på forsen igen började jag skratta och kände fan vad bra. Och all min rädsla försvann och jag bara körde på och då speciellt i galoppraceet vi hade och det var en sån underbar känsla att slippa vara en rädd och bara få njuta.
 
Efter ridlägret var han min bästa vän förevigt. Jag kan inte förklara mina känslor för den hästen och han har betytt så grymt mycket för mig och gör fortfarande och han har lärt mig så otroligt mycket. Och för det står jag i skuld till honom. 
 
Gandur har fina gångarter men är förtillfället väldigt passtaktig i tölten och  vi tror och vi ska kolla upp om man har någon spänning i ryggen. Men på lägret hade vi en skojtävling i fyrgång och då gick det ganska bra för oss och då red jag honom inte specillet mycke utan bara körde på. Nu har vi utvecklas mycket båda 2 och skulle få mycket bättre poäng. Jag vill kunna tävla honom men pga av tölten inte sitter för tillfället så går inte det. Men jag hopps såklart att även vi ska komma ut på tävlingsbanan!:)
 
Du betyder så mycket min prins! <3
 video när vi galoppar i snön!
 
 
 
älskar dig <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0